söndag 15 april 2012

Klubban

I torsdags åkte jag tillsammans med min handledare upp till Fiskebäckskil och Klubban som är Uppsalauniversitets forskningsstation vid Gullmarsfjorden. Jag åkte dit för att göra fältarbetet till mitt exjobb. Detta kommer handla om hur bottenfaunan i Gullmarsfjordens tröskelområde har förändrats på ca 100 år och vad som kan ha på verkat detta så för att få mer data att jämföra med gjorde jag en egen provtagning, sedan fick jag sitta och artbestämma en massa djur. Värst var nog alla havsborstmaskar...
Men det var härligt att komma ut på havet och det är väldigt fint i Fiskebäckskil även om jag mest tillbringade tiden nere i min källare med akvarier eller stirrandes i ett mikroskop. Tycker i alla fall att Klubbans båt Belone, som jag gjorde provtagningarna med, är väldigt fin.




Inga kommentarer: